Branding
De branding methode die Basho hanteert, is als aanpak en werkwijze door Ton Rutjens mede ontwikkeld. Grondslag vormt de branding methodiek van Real Time Branding waarmee op één moment alle betrokken partijen bij elkaar worden gebracht in een sessie. Tijdens de sessie wordt het gesprek toegeleid naar vragen over de waarden die de deelnemers delen en die betekenisvol zijn voor de verdere ontwikkeling van de organisatie.
In deze gesprekken vormen de kernwaarden de bruggenhoofden. De expliciete erkenning en het benoemen van de gedeelde waarden (kernwaarden) vormt het fundament voor een organisatie en maakt de basis zichtbaar voor de toekomstige ontwikkelingspaden.
Het eerste experimenten om deze methode toe te passen op de ontwikkeling van wijken, in dit geval de Wijk Ondiep in Utrecht, stamt uit 2001. Daarna heeft deze methodiek, in de tijd bij de Holland Branding Group, een hoge vlucht genomen. Basho hanteert de basis van deze methodiek bij veel projecten om, samen met de opdrachtgevers een helder eigen vertrekpunt te formuleren voor nieuwe ontwikkelingen.
Brandsheets
Novio Tech Campus: Brandsheet
City Marketing Woonstad ‘s-Hertogenbosch
Tossehof, Gelsenkirchen Dsl
Bezuidenhout West, den Haag
Mariahoeve, Den Haag
Presentaties Branding






